Waarom Clubhouse en alle andere audio social media apps zo een indrukwekkende groei laten zien?
Sociale audio-apps hebben meer dan ** 500 miljoen gebruikers in China ** – Clubhouse en Twitter Spaces zijn nog maar het begin. 🔥
Dus wat is het grotere plaatje hier? Is dit gewoon een pandemische rage? En waarom resoneert sociale audio zo veel bij mensen?
Travis Fischer, een ondernemer en softwareontwikkelaar geeft hier uitgebreid antwoord op in zijn blog. Hierbij een korte introductie:
Audio zorgt voor een mooie balans tussen verschillende formaten door zowel extreem expressief te zijn, terwijl het ook heel weinig moeite kost om te creëren – je hoeft alleen maar te praten. Je stem draagt veel van je persoonlijkheid met zich mee – je vibe – zonder alle ongerustheid die gepaard gaat met het filmen van video.
Je hoeft je geen zorgen te maken over hoe je eruitziet of hoe rommelig je huis kan zijn. Je kunt gemakkelijk multitasken terwijl je luistert. Je kunt er rustig in en uit duiken. En zo wordt het gesprek veel authentieker, wat zich leent voor het vormen van meer oprechte verbindingen met mensen.
Je kunt zeker hetzelfde effect bereiken met video, maar er is een veel hogere toetredingsdrempel. Video’s gaan meer over het projecteren van het perfecte beeld, de juiste verlichting krijgen en willen dat iedereen die toekijkt jaloers op je levensstijl is. Dat krijg je nog steeds met sociale audio, vooral wanneer minder zelfbewuste mensen meedoen en veel te lang over zichzelf praten. Maar de standaard is een veel authentiekere, eenvoudigere en meer gefundeerde ervaring.
Ik zou de drie belangrijkste punten samenvatten als:
Weinig moeite – sociale audio kost weinig moeite om te creëren en mee te doen.
Expressiviteit – Met sociale audio kunnen videomakers hun authentieke persoonlijkheid relatief goed uitdrukken.
Hoge ROI – sociale audio stelt makers in staat om op een relatief authentieke manier op grote schaal contact te maken met hun publiek.
Lees verder op: https://transitivebullsh.it/the-social-audio-revolution