14.2 C
Alba Iulia
woensdag, oktober 20, 2021
No menu items!

Na Clubhouse nu nog een app op uitnodiging, Dispo

Erdinc Sacan
Erdinç Saçan is Senior Docent, Practor, Trainer, Blogger, Digital Marketeer met werkervaring bij Corendon, TradeDoubler, Prijsvrij, Fontys, Google Digitale Werkplaats en ICM.

De app die alleen op uitnodiging toegankelijk is, groeide snel en onverwachts tot de limiet van 10.000 personen. Het leverde onmiddellijke vergelijkingen op met Clubhouse, het minder dan een jaar oude audio-sociale netwerk dat onlangs werd gewaardeerd op $ 1 miljard dat vorig voorjaar debuteerde met een vergelijkbare strategie.

Net als Clubhouse is Dispo een smartphone-app die alleen op uitnodiging beschikbaar is en die momenteel alleen beschikbaar is op de iPhone, maar daar houden de overeenkomsten op.

Terwijl Clubhouse zich volledig richt op audiogesprekken, ligt de nadruk van Dispo op afbeeldingen. Dit is echter niet zomaar een Instagram-kloon, want Dispo heeft een uniek verkoopargument in de vorm van een digitale kijk op instantcamera’s. De app van Dispo werkt ongeveer als een ouderwetse wegwerpcamera (vandaar de naam). Nadat de app is gedownload, maakt de gebruiker een foto met de camera van de telefoon, maar ze moeten vervolgens wachten tot de app is ‘ontwikkeld’, wat tot 24 uur kan duren. In wezen maken gebruikers nu een foto in de wetenschap dat deze pas ’s ochtends om 9 uur’ s ochtends kan worden opgehaald. Op dat moment wordt het gepubliceerd in de feed van de gebruiker en is het zichtbaar voor anderen.

In een nieuwe feature zet Dispo een stap om een ​​sociaal netwerk te worden door gedeelde, openbare albums te introduceren: zogenaamde Rolls, zoals een filmrolletje. Een gemiddelde gebruiker zou zo’n album kunnen gebruiken om foto’s van een feest onder vrienden op te slaan; een influencer met veel meer volgers zou hen kunnen aanmoedigen om allemaal bij te dragen aan een bredere themacollectie.

Dispo wordt al geschat op $ 100 miljoen, waarbij Silicon Valley-zwaargewichten, waaronder Sequoia Capital, a16z en Benchmark, naar verluidt investeringsbelangen in de app hebben genomen.

Dispo invites worden zelfs verkocht!

Dispo Invites

Wordt het in Nederland ook een succes? Ik ben er zelf nog niet uit of ik er iets mee ga doen. Maar het valt me op dat invite only apps op de een of andere manier bepaalde successen behalen. Heeft het te maken met exclusiviteit? gevoel van schaarste? We gaan het meemaken.

tweet

Auteur: Erdinç Saçan

Bronnen:

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in