Volgens onderzoek wordt meer dan 90% van onze (koop)beslissingen genomen met behulp van internet. Ondernemers die invloed willen hebben op koopbeslissingen van het publiek dienen naast een goede website ook een uitstekende vindbaarheid en conversiekracht te hebben, dit alles volgens de laatste SEO-normen. 

Online marketing: ga niet zelf het wiel uitvinden!

Daarbij geldt dat Google een ‘werkwoord’ is. Het kan immers altijd beter. Omdat bij veel ondernemers de tijd en kennis ontbreekt, ligt samenwerking met een online marketing bureau zoals dat van Rene Greve bijvoorbeeld voor de hand. Maar hoe weet u of u de juiste kiest? Let daarom op de onderstaande zaken!

Zes belangrijke tips bij jouw keuze voor een marketingbureau

  1. Je hebt twee types: de full service bureaus (allrounders) en specialisten in bijvoorbeeld deelgebieden uit de online marketing, op gebieden als linkbuilding of Google Ads. Prijsniveaus kunnen verschillen, evenals aanbieders die werken met uurvergoedingen of met abonnementsvormen. Bij deze abonnementen is vaak een verplichte afnameduur. 
  2. Wie in een nichemarkt of specifieke branche actief is, heeft vaak baat bij een marketingbedrijf dat daarin thuis is. Ook moet je een goede klik hebben bij degene waar je je online platform in handen legt.
  3. Vermijd marketingbedrijven waarbij niet een of meerdere medewerkers accreditaties van relevante trainingen hebben, zoals Google Ads of een (premium) Google Partner badge. Vaak plaatsen ze de logo’s hiervan op hun website of social media.
  4. Bekijk bij een digitaal marketingbureau hoe hun eigen website, blogs en nieuwsbrief op je overkomen en probeer de kwaliteit te toetsen.
  5. Vraag een kennismakingsgesprek aan, dit is bijna altijd kosteloos.
  6. Ook kun je kiezen op basis van openbare omzetcijfers van bureaus, of noteringen van talentenjachten als de FD Gazellen, de Twinkle Top 100 of de Emerce Top 100. Het artikel over SEO Bedrijven gaat uitvoerig in op een zoektocht via omzetcijfers van bureaus en is daarom handig om te raadplegen in je zoektocht naar een goed online marketing bureau. 

Leave A Comment