14.2 C
Alba Iulia
maandag, november 30, 2020
No menu items!

Deepfakes: The Coming Infocalypse

Op woensdag 21 oktober 2020 heb ik een online event bijgewoond wat in het teken stond van deepfakes. Dit event is een onderdeel van...

Ziekenhuis: Zorg op bezoek bij software

Op donderdag 15 oktober 2020 vond de webinar Ziekenhuis: Zorg op bezoek bij software plaats. Deze werd georganiseerd door High Tech Software Cluster en...

The Art of Social Advertising

Op dinsdag 6 oktober 2020 vond de webinar The Art of Social Advertising plaats vanuit de organisator Smartly.io. Peg Fitzpatrick nam het woord. Zij...

Python vs R

Waarom iets doen met Data Science?  Data science is de wetenschap die gaat over het verkrijgen van inzichten vanuit big data. Er zijn drie trends die alleen nog maar...

Technology

Creatieve social media campagnes met emoticons in de hoofdrol

Creatieve social media campagnes met emoticons in de hoofdrol We gebruiken ze steeds meer in onze dagelijkse communicatie: emoji’s en emoticons. Het is dan ook niet verwonderlijk dat emoticons steeds vaker gebruikt worden in de huidige marketingcommunicatie.

Wat ik heb geleerd van 10 weken thuiswerken?

Interessant 'draadje' over thuiswerken - overgenomen vanuit Twitter. Geschreven door: Bert Slagter @bslagter ◆ Wat is dat eigenlijk, "werk zo veel mogelijk thuis"? ◆ Heb je...

Buiten spelen dankzij een gadget!

Nergens is het beter dan buiten om te rennen, springen, ballen gooien, vangen, dingen trekken, voorwerpen optillen en dragen. Al deze acties vereisen motorische...

Laatste nieuws

TekkieWijzer helpt kiezen bij leren en werken in IT

TekkieWorden.nl, de gids in studeren en werken in tech, introduceert de ‘TekkieWijzer’. Een online assessment waarmee deelnemers tech-banen en -opleidingen kunnen ontdekken, passend bij...

Data

Talentendag Den Bosch Data Week

Op woensdag 30 oktober verzorgde Avans Hogeschool samen met de gemeente 's-Hertogenbosch de Talentendag van de Den Bosch Data Week 2019. Alle mbo-, hbo- en wo-studenten konden zich inschrijven voor deze gratis dag vol workshops. Hierbij een samenvatting van twee workshops.

Waarom verzamelen bedrijven data en hoe visualiseren ze dat?

Veel processen binnen een organisatie kunnen niet plaatsvinden zonder data. Tegenwoordig is data overal voor nodig. Wanneer je een...

De Data Paradox

Dat data de sleutel tot succes is en veel inzichten geeft is je hopelijk inmiddels wel bekend. Maar hoe...

Creepy

Wil je weten wat je kind doet op WhatsApp? Niets goeds

Terwijl we een nieuw decennium ingaan, moeten we alert zijn op de risico's die jonge mensen lopen - en ze van hun smartphones halen. Ongecontroleerde toegang tot internet voor kinderen moet veranderen. In de jaren 2020 moeten ouders wakker worden en de gevaren en schade van hun kinderen door smartphones begrijpen.

Must Read

Machine learning, and why it isn’t magic

Op woensdag 10 oktober werd iedereen hartelijk ontvangen op het kantoor van Freshheads in Tilburg. De eerste korte showcase werd verzorgd door Gijs Nieuwenhuis en Martin Broos, medewerkers van Freshheads. Deze showcase ging over Perceived performance & optimistic updating.

Influencer Marketing is here to stay!

Vrijdag 1 maart organiseerde ‘Beeckestein Business School’ een clinic over Influencer Marketing. Beeckestein Business School is een opleidingsistituut voor online marketing, online communicatie en customer management. Naast de opleidingen die ze aanbieden geven ze regelmatig gastcolleges, clinics en andere events. Het opleidingsinstituut is te vinden in Leusden (Utrecht) en bevindt zich op een prachtige locatie.

Talentendag Den Bosch Data Week

Op woensdag 30 oktober verzorgde Avans Hogeschool samen met de gemeente 's-Hertogenbosch de Talentendag van de Den Bosch Data Week 2019. Alle mbo-, hbo- en wo-studenten konden zich inschrijven voor deze gratis dag vol workshops. Hierbij een samenvatting van twee workshops.

Marketing

Big Data Expo 2019: inspirerende sprekers en bedrijven

Van internationale bedrijven als Microsoft, Mollie en IKEA tot aan Nederlandse bedrijven als PostNL, RTL en Albert Heijn. Hoewel al deze bedrijven op het eerste gezicht niet een overeenkomst lijken te hebben, is dat toch zeker het geval. Zij gebruiken namelijk allemaal big data om ieder hun eigen doel te bereiken.

Maak impact online 2019

Maak impact online was het eerste ‘The Distrikt’ evenement van 2019. The Dikstrikt is een full service online marketingbureau opgericht in 2016. Er werken meer dan 20 specialisten die alle een ander aspect van online marketing bespelen. The Dikstrikt zet zich in om bedrijven te helpen aan meer omzet en winst, maar ook het opstellen van een employer brandings behoren tot de orde van de dag bij het bedrijf.

Business

The Art of Social Advertising

Op dinsdag 6 oktober 2020 vond de webinar The Art of Social Advertising plaats vanuit de organisator Smartly.io. Peg Fitzpatrick nam het woord. Zij...

Unicorns on Steroids

Hoe bedrijven als AirBnB en Netflix groot geworden zijn in een korte tijd met een klein budget door middel van Growth hacking. Unicorns zijn...

Zo wordt jouw website webtastic!

Stel je een voor, je zit op school en je krijgt opeens te horen dat je een eigen webshop moet gaan beginnen. SUPER VET!...

Stijgende vraag ondernemers en zzp’ers naar rustige werkplek

Nu het thuis drukker is en de horeca is gesloten, is een groeiend aantal Nederlandse ondernemers en zzp’ers op zoek naar kleine kantoorruimte en...

Social media

Hoe TikTok onze aandacht vasthoudt

In de populaire korte-video-app scrollen jonge mensen met  grote snelheid door beelden en geluiden, waardoor de realiteit wordt omgezet in ironische, hapklare inhoud. Een uitgebreid artikel in The New Yorker schrijft erover.

Kleding kopen voor een instagram post en dan terugbrengen

Kleding kopen voor een spetterend evenement, de tags instoppen en de volgende dag terugbrengen naar de winkel is al jaren de strategie van zuinige shoppers. Vandaag de dag doen mensen het alleen nog maar voor de 'gram'.

Kleding kopen voor een instagram post en dan terugbrengen

Kleding kopen voor een spetterend evenement, de tags instoppen en de volgende dag terugbrengen naar de winkel is al jaren de strategie van zuinige shoppers. Vandaag de dag doen mensen het alleen nog maar voor de 'gram'.

Artificial Intelligence

World Summit AI

Complexere events zijn er bijna niet te vinden, meer relevante ook niet. Artificial intelligence is de wereld aan het overnemen. Tot voor kort kwamen alle vormen van intelligentie uit mens en dier, maar dit is de laatste jaren aan het veranderen.